Október
2015. november 14. írta: veronel

Október

Itt vagyok. Nem vesztem el. Október elején ugye otthon voltam egy hetet, ami nagyon jól esett, aztán a löffingeni napok is igen szórakoztatóak voltak. Megbeszéltünk, ötleteltünk, anyáztunk, ahogy azt szoktuk. Volt több vicces történet is, most egy jut eszembe, amikor hétfő reggel megérkeztünk a céghez, akkor a bejáratnál lévő monitoron, ahol a látogatókat köszöntő kis üzenetek szoktak menni, most engem köszöntöttek. Csak engem. A fiúk meg is sértődtek rendesen.

Esténként jókat ettünk, ittunk.

img_2039.jpg

A repülőút Moszkván keresztül őrült hosszú volt, hiszen egy munkanap végén, erdőkerülő utakon keresztül zötykölődtünk el Zürichbe, ahol miután elbúcsúztam a kollégáktól még mintegy három órát kolbászoltam. Talán nem csoda, hogy Moszkváig aludtam.

img_2051.jpg

Aztán a moszkvai reptéren is aludtam, mivel hét órát kellett várni a Shanghaiba tartó gépre. Olvastam egy szíriai menekült családról, akik a reptéren rekedtek és az egyik bajuk az volt, hogy fáznak. Jelentem, a Seremetyevó tényleg elég hideg.

img_2050.jpg

A repülőn nem működött a szórakoztató rendszer, így aludtam és podcastot hallgattam, ennek köszönhetően hajnali kettőkor elég éberen érkeztem meg Suzhouba. Szerencsére a vasárnap rendelkezésre állt, hogy akklimatizálódjak. 

Azóta nem sok érdekes történt, leginkább munka. Meg egy kis munka.

Október 31én csendben megünnepeltem a Halloweent, faragtam tököt. A célnak megfelelt, na.

img_2090.jpg

November érkezése magával hozta a hideget is, megint fázom, szinte mindenhol. A kollégák már kabátban ülnek az irodában, én még pulcsiban járok dolgozni, de az ujjaim már zavaróan hidegek.

Még októberben valamelyik pénteken volt egy videó konferenciánk, ami az európai kollégáknak egész napos volt én meg éjfélkor értem haza. Persze, előtte már lehúztam a rendes munkanapot, még egy vevői látogatásunk is volt. Mondjuk valamikor kilenc körül megadták a lehetőséget, hogy lelépjek, de én kíváncsi voltam a fejleményekre és maradtam.

 Az utóbbi időben egyre több mindenben ér utol a pártállam realitása. Filmek: évente 35 idegennyelvű filmet engednek az országba, ami természetesen jó a kínai filmiparnak, ugyanakkor nyilván korlátozza az emberek látókörét. Az elmúlt néhány évben meglehetősen liberális volt viszont a sorozatok megjelenése. A kínai videómegosztókon teljesen legálisan, reklámokkal lehetett nézni szinte mindent, az amerikai tévés premier másnapján. Ez nagyon jó és kényelmes megoldás volt nekem is, hiszen az országon belüli internet elérés kellően gyors, csak a Nagy Tűzfalat átlépve omlik össze. Aztán valamikor tavasszal bejelentették, hogy újra kell regisztrálni a terjeszteni kívánt sorozatokat, amiből már érezhető volt, hogy nem minden fog engedélyt kapni. Nos, annyira nem minden, hogy gyakorlatilag semmi. Vagy legalábbis azok, amiket én nézek nem. Az indok rém egyszerű, egyrészt az eredeti nyelven vetített műsorokat kínai felirattal látták el, így remek lehetőség volt a nyelvtudás fejlesztésére, Ezen kívül az amerikai sorozatok téves ideológiákat plántálnak a nézők agyába, azt pedig nem akarhatjuk. Szóval, ez a lehetőség ugrott. Szerencsére van nekem műholdas tévé előfizetésem, ami ugyan egyre megbízhatatlanabb volt az utóbbi időben, de néhány csatorna szintén naprakészen vetítette a sorozataimat. Nem az összeset, de párat. Egészen keddig. Vagyis azt hiszem addig, én szerdán szembesültem vele (akkor lett volna műsor). Kiderült, hogy a műholdas műsorszolgáltatás illegális, csak egyetlen az állam által kontrollált cég számára engedélyezett. Ez persze, embertelen drága.Nos, eddig nem foglalkoztak az előírás betartatásával, de mint mondottam, változik a világ. A lényeg, hogy az én szolgáltatóm ügyvezetőjét már letartóztatták, a cuccot lefoglalták, a szolgáltatás többé nem elérhető. Ennyi volt. Az ingatlanügynök szerint jelenleg nincsen más lehetőség, szóval most várunk. Persze, ezt a fél évet már kibírom, a néhány leglényegesebbet nézem VPN-en az amerikai adók oldaláról (őrült lassan), a Trónok harca, Alelnök, Szilícium-völgy csak áprilisban kezdődik, a többit meg majd otthon bepótolom.

A levegő nem lett jobb, de ezen például javítani próbálnak, jövő héttől a teherautókat kitiltották napközben a fél városból. Meglátjuk mit javít.

Még egy érdekesség. Mivel decemberben megint lesz egy soproni vendég, repülőjegyeket nézegettünk. Bakker, Bécsből-Shanghaiba nagyjából 30%-kal olcsóbb a jegy, mint visszafelé. Heh?

Ez még a hazaúton készült. A Seremetyevón még galambok is laknak.

img_1984.jpg

A nővérem parancsba adta, hogy szedjek C-vitamint, így a Taobaoról rendeltem Anny segítségével. Ajándékba kaptam mellé E-vitamint is, ami jókor jött, mert megint száraz az arcbőröm a hidegtől.

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr938077526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása