Hőség
2014. július 13. írta: veronel

Hőség

Beköszöntöttek az unalmas hétköznapok. És eljött a hőség ideje is. A héten kánikula volt. 35 fok felett és még éjjel is kellemetlenül meleg volt odakint. Annyira, hogy még a légkondit is bekapcsoltam. Mondjuk nem éjszakára, de kicsit hűteni a levegőt alvás előtt.

Szombaton annyira meleg volt, hogy még a boltba is a mélygarázson keresztül mentem. Aztán este jött egy jó nagy vihar. Villámlott, dörgött, zuhogott. Ma sokkal kellemesebb az idő. 

Az előző hétvégét is punnyadással töltöttem, meg a mostanit is. Sok alvás, kis TV és internet. Kiderült, hogy októberben lesz egy egy hetes nemzeti ünnep, amikor nincs munka és szinte mindenki ilyenkor utazik. Szóval én is hozzáláttam, hogy keressek valami úti célt. Nem haladok túl jól. Túl sok opció.

A héten meglátogattam egy vevőt Shanghaiban. Mivel az értékesítő kolléga már előző nap is Shanghaiban volt egy másik vevőnél így egyedül kellett odajutnom. Rendeltek nekem autót. Nagyjából két és fél óra unalmas autózás míg az ember Pudongba ér. Ez az a kerület, ahova mennem kellett. Az autópálya a két város között elég üres. Még zebra is vezet át rajta. De tényleg. A városban meg a dugók. Az autópályán azért felújítják, a többi úton meg mert annyi az autó. Egyébként Shangaiban egy csomó biciklist láttam. Itt Suzhouban mindenki elektromos robogóval jár és csak elvétve látni biciklist. Ott is sok a robogó, de nagyon sok a biciklis is. 

A vevővel jól ment a megbeszélés, legalábbis szerintem. Persze, annak ellenére, hogy német cég, azért ott is minden kínai. A tárgyalóban, az ablak alatt omlott a vakolat. A WC-ben lógott az ajtó és koszos volt. Pénteken egy lehetséges beszállítót néztünk meg. Olasz tulajdonos, aki felvett egy olaszt, hogy házmesterkedjen. Mert nyolc év alatt kénytelen volt elfogadni, hogy Kínában mások az elvárások és nem nagyon van olyan, hogy karbantartás.Legalábbis nem az általunk elfogadott szinten.

Egyébként már többnyire főzök magamra. No persze, ez semmi extrát nem jelent. Veszek mindenféle zöldséget, felvágom és wokban megpirítom. Többnyire egy kis ecettel, szójaszósszal, ötfűszer-keverékkel. Közben kiderítettem, hogy mi a neve az eddigi kedvenc ételemnek. Dongpo sertés. Hihetetlen finom. A linkre kattintva receptet is találtok. Ide kattintva pedig a google keresés eredményeit látjátok.

Azt ugye talán már mondtam, hogy a Google mint olyan szinte teljesen elérhetetlen, vagyis nem lehet új alkalmazásokat tölteni és a régieket frissíteni a telefonomon sem. Gondoltam sebaj, beállok a sorba és szerzek egy iPhone-t én is. Erre ma azt olvasom, hogy az Apple-re is rászállnak. Elsőre csak üzengetnek, nemzetbiztonsági veszélynek nevezik. Meglátjuk mi következik. 

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr686504717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása