Kérdések és válaszok 2. (Q&A)
2014. június 11. írta: veronel

Kérdések és válaszok 2. (Q&A)

Újabb kérdések, újabb válaszok. Összegyűjtve. Csokorba.

És egyébként milyen a fogadtatásod odakinn (tudom, még korai a kérdés, de azért mégis)?
Mindenki borzasztó kedves, nem mutatják, hogy idegesíteném õket. Inkább kíváncsinak tûnnek, hogy mit tudok, mit vagyok képes felmutatni.

Mik a benyomásaid az emberekrõl a környezetedben?
Földig ér a lábuk. Teljesen máshogy gondolkodnak, láthatólag nem könnyû átfordítaniuk az angolt magukban. Érzésre, ez nem egyszerûen nyelvismeret kérdése. Persze, korlátozott a legtöbbjük szókincse, mivel kevesek akarják fejleszteni a nyelvtudásukat, csak azt tudják, amit használnak. De az is látszik, hogy amikor felteszel egy kérdést, erõsen törik a fejüket, hogy vajon milyen választ vársz és vajon miért kérdezed. Viszont, abban a pillanatban, hogy befejezted rátolják, hogy yes, yes. Aztán csak második vagy harmadik nekifutásra sikerül egy értelmezhetõ választ elõcsikarni. Standard issue: is it green or red? Yes, yeees. Széles mosollyal az arcán.

Voltak-e már negatív tapasztalataid, üzletben, utcán, akárhol (persze a pozitív is érdekel)?
Gondolom arra gondolsz, hogy a külföldiségem miatt. Nem. Vagy legalábbis nem tûnt fel. Persze, hogy mirõl beszélnek körülöttem, azt nem értem, de feltûnõen még nem röhögtek ki. Az egyetlen talán idesorolható dolog az egészségügyi vizsgálaton volt, ahol az ultrahangnál a néni jó erõsen megnyomkodott a kütyüvel. És közben bosszankodott. De errõl meg én tehetek, minek vagyok ilyen hájas. Ugye. Pozitív nagyon sok volt. Többnyire segítenek, próbálják megmutatni mit hogyan kell használni, türelmesek, ha valami nem megy. És mosolyognak. Aztán persze magukban biztos azt mondják, hogy hülye turisták:)

Milyenek a "kollégák", törődnek veled, vagy magadra hagynak az nagy büdös Kínában vagy azért istápolnak és segítenek, ötletekkel-tanácsokkal? 
A lányok közvetlenebbek és segítenek, a pasiknak szerintem meg kell szokniuk, hogy egy nõ furakodott be a köreikbe. A menedzserek között egyetlen nõ van jelenleg a logisztikai vezetõ, de minden más fontos pozícióban férfiak ülnek. A nõk a klasszikus irodai munkákat ill. fizikai munkát végzik. Úgy általában a nyelvi korlátokat elég kevesen merik megpróbálni lebontani. Szerencsére Konstantin itt is erõsen befolyásolja a népet, így kedden voltunk tollasozni. Jó móka volt, bár elsõre inkább idegesnek tûntek mikor a két európai ellen kellett játszaniuk. Persze, elkenték a szánk szélét:)

Mi van Veled? van mit csinálnod vagy egész nap unatkozol? 
Igen. Csinálnom még nem nagyon van mit, járkálok körbe és nézem, hogy ki mit csinál és csodálkozom. Illetve belefolyok a projektekbe, amiknek elvileg a vezetője vagyok. Ezenkívül kapom a kéréseket, hogy mit mondjak meg a kínaiaknak. Tudod, most mindenki azt hiszi, hogy ha nekem mondja el, amit mondjuk Nicole-tól szeretne, akkor minden egyszerűbb. Az egyetlen probléma, hogy általában csak fél információkat kapok. Meg egy tizenöt leveles beszélgetést, hogy derítsem ki, mi is van. Mondjuk, nem is számítottam másra:) Ja és még mindig nincs ájfónom. Csak valami Coolpad nevű szardarab. Esélyes, hogy beejtem a WCbe. Véletlenül...Meg mert odavaló. Ez az általános mi van veled kérdéshez kapcsolódó megjegyzés volt. Update (az eredeti válaszhoz képest): megérkezett a Gróf úr, így kevés nyugodt pillanatom maradt. Ma reggel például letolt, mert nem írtam be a naptárba, hogy délelőtt lakásnézőbe megyek, így szerinte, ha ő ugyanakkor szervezett nekem egy megbeszélést, akkor azon nekem részt kell vennem. Mert ezért van a naptár és tessék rendben tartani. Mondtam, attól, hogy nincs éppen meetingem még nem biztos, hogy ráérek. Szóval várja meg a választ a meghívójára, ha azt kapja, hogy OK, akkor OK. Ha azt kapja, hogy nem OK, akkor meg így járt. De egyébként jó fej voltam és elfoglalttá tettem magam az elkövetkező két napra. Csak, hogy tudja hol a helye. Egyébként király, hogy összetegeződtünk, mert így sokkal egyszerűbb oltani. 

Megszámoltad már hányszor lett körbefestve a „the future is now” felirat? 
Na látod, ennyire azért nem unatkozom. :)

Kongatták már a harangot az emeleten? 
Nem, szokták? Mikor? Miért? Akarom, akarom, most, MOST!

Milyen ásványvizet iszol? Evian? 
Muhaha! Az Evianban semmi különleges nincs mióta Párizsban 5 euróért vettem egy palackot (nem esküszöm meg, de azt hiszem 0,5-ös volt). Jó nekem az is, amit kiragnak a szállodában naponta két palackot. Meg a piros címkés Nongfu Spring. 4 likteres kiszerelésben.

Milyen kávét iszol? Vitted a kotyogóst? 
Nem hoztam kávéfőzőt. Teljesen le is szoktam. Néha tolok egyet a reggelinél, de az nem éri meg a bosszúságot. Van itt a Wealthy mellett ez az SGV Plaza, ott van egy kávézó. Konstantin ott iszik. Amikor meg voltam fázva kipróbáltam a cégnél is, de az is csak azért volt jó, mert meleg volt, így segített a torkomon. 

Te is elgondolkodtál már azon, mennyire praktikus volna ha volna WC-kefe a szállodában? 
Gondolkodnom még nem kellett rajta, de hiányoltam mikor körbenéztem mi hol van.

A tóra vagy az utcára néz az ablakod? 
Az utcára. A zajt már megszoktam, de az ébresztő után első, amit hallok a dudálás. Meg elalvás előtt az utolsó is.
 

Felfedezted a kedvenc éttermünket? a Blue Marlinnal szemközt van, a szomszéd épületben (ez az SGV Plaza). 
Első este Konstantin a Blue Marlinba vitt és megmutatta a kedvenc éttermeteket, mint a Ti kedvenc éttermetek. Meg a Jinji Lake-nél is mondta valamelyikre, hogy itt biztos voltatok már. 

Milyen akció van a Tescoban? 
A tejtermékekhez hihetetlen ajándékokat adnak, komplett üveg kompótos készlet, bögre, aranyozott fémkanál és fém evőpálcika. A sárkányhajó fesztivál miatt le voltak árazva a sörök, meg az ilyenkor szokásos étel fagyasztott változata. Tegnap a Carefourban voltam és az LCD tévékre van nagy akció a foci VB miatt 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr526294369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása