Bankkártya
2015. január 15. írta: veronel

Bankkártya

A jó hír, hogy senki sem próbálta meg használni. A rossz hír, hogy nem az automatában hagytam.

Wisey segítségével intézzük az ügyet, ő az itteni munkaügyi munkatárs. Először is a telefonos ügyfélszolgálatnál letiltotta a kártyát, majd kérte, hogy nézzék meg az automatát. Sajnos, onnan nem került elő, így új kártyát kell kérni. Ezt először megpróbálta egyedül intézni az útlevelemmel felszerelkezve, de sajnos szükség volt rám is.

Ma délelőtt el is mentünk a bankba, ahol azonnal ránk került a sor. Az első papír, amit kitöltöttünk még két nyelvű volt. A többi, amit az ügyintéző adott és alá kellett írni már csak kínai.

Aláírás. Van ugye nekem az a gyönyörű még a T-műveknél tökéletesített aláírásom, ami Z szerint valójában annyi, hogy tök. Nos, a bankos hölgyek ezt nem ismerték fel, ezért mindenhova oda kellett vésnem a teljes útlevél szerinti nevemet. Sikerült többé-kevésbé olvashatóan és csak kétszer folytattam a második keresztnevem helyett rögtön a vezetéknevemmel. Persze, kellett mellé a normál aláírás is. Mondjuk, nem beszélünk többről öt papírnál. Még fényképet is csináltak. De ez valójában csak az elveszett kártya bejelentése volt. Tíz nap múlva lehet menni új kártyát csináltatni. Mondtam, hogy a fene gondolta, hogy ez ennyire körülményes, mire Wisey azt mondta, hogy ha tudnám hol vesztettem el, akkor egyszerűbb lenne. Én erre csak azt tudtam válaszolni, hogy ha tudnám hol vesztettem el, akkor nem vesztettem volna el, akkor meglenne.

Még a bankszámla nyitásakor kaptam egy kis könyvet a kártya mellé, amit az akkori segítségem Kelly, nem tudott elmagyarázni, hogy mire való. Én nem néztem utána, viszont amikor a hazautazás előtt mentünk pénztváltani, akkor vittem magammal. Nos, kiderült, hogy ez a könyvecske tartalmazza a bankszámlakivonatot. Vagyis, a bank nem küld papírt, de amikor szeretnéd bemész és ebbe belenyomtatják az addigi tranzakciókat. 

img_0699.JPG

 

Ezt valahogy a bankautomatánál is lehetne használni, de ezt csak mostanság olvastam a neten. És kérem a nyomtatás mindig onnan indul, ahol az előzőnek vége volt és az oldalváltás sem okoz gondot.

Még otthon vettem le pénzt automatából, hogy kipróbáljam működik-e és gond nélkül működött. (Unionpay – az OTP automatákban működik). Csak épp azt nem találtam meg sehol, hogy mennyibe is került nekem a külföldi pénzfelvét. Jelentem 15 RMB (az jelenleg olyan 645 Ft). Bőven megérte. Az OTP bankkártyámmal itt pénzt felvenni a duplájába került. Pedig a felvett összeg az ötöde volt az otthon felvettnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr967075483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aldaril 2015.01.15. 14:59:26

Épp mondnai akartam, hogy ott szerintem inkább a könyvecskét használják, a bankártya nem annyira elterjedt. Levalább is Viktor folyton arra panaszkodik, hogy sok automata nem nagyon tud a kártyával mit kezdeni. Japánban meg föleg mindneki a könyvecskét használja. De ezek szerint már rájöttél magad is, hogy mire való. :D

veronel 2015.01.16. 07:53:07

@Aldaril: Koreáról nyilván nem tudok mit mondani, de itt a bankkártya meglehetősen elterjedt. Mondhatni az élet minden területén jelen van. Senki, semmire sem használja a könyvecskét. Pénzt sem lehet vele felvenni. Legalábbis nekünk ezt mondta a bankos néni. Mindenki mindent kártyával intéz.
süti beállítások módosítása