Őszközép
2014. szeptember 10. írta: veronel

Őszközép

Ez is megvolt. Túl vagyunk az Őszközép Fesztiválon is. Ez egy amolyan aratási ünnep, amikor hálát adnak a termésért és együtt van a család, megajándékozzák az időseket. Mindenki mást mond róla, hogy miről szól az ünnep, a lényeg a nyuszi a Holdon, meg a holdsüti. Az ajándékozásból a cég is kivette a részét, kaptam egy 200 RMB értékű bevásárlókártyát. A többiek is kaptam, de azt nem tudom, hogy ki mekkora összegben.

A hétvége punnyadással telt, hétfőn pedig elsétáltam a Jinji-tóhoz. Újra fogalmazom, elmetróztam az SIP-be, majd onnan elsétáltam a tóhoz és a partján mászkáltam. Az idő sokkal kellemesebb volt, mint májusban, így most átsétáltam a bárnegyedbe, meg vissza. Nagyon sokan voltak a parkban, kisgyerekekkel, idősekkel. Béreltek tandemet (ketteset vagy hármasat) vagy limbó hintót és kerekeztek a tó mellett, tollasoztak, kártyáztak, szóval mindenfélét csináltak, amit a normális emberek szoktak. Persze, mindent sokkal hangosabban és mobillal a kezükben. Az én kezemben is volt mobil persze, mutatom miket találtam.

Ez itt kérem egy bika. Nem is akármilyen, támadásra készülő. Nem véletlenül tűnik ismerősnek, erős hasonlóságot mutat egy bizonyos New Yorkban található szoborral. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy pontos másolat, mert nem találtam azonos szögből készült fotót az amerikairól a neten. Az egy kicsit mintha jobban bedőlne. Nem tudom, döntsétek el ti. Egyébként ez is egy bankokkal zsúfolt környéken kaparja a földet.

IMG_0179.jpg

Ez itten a nadrág a Kelet Kapuja alulnézetből. Innen még nem volt kép, csak azért.

IMG_0181.jpg

 

És, ha már nadrág. Pár embernek már meséltem egy érdekes jelenségről, miszerint a kisgyermekekre olyan nadrágot adnak, ami középen nincs összevarva. Íme a bizonyíték erejű fotó. Mondjuk, ő volt az első, akin pelenka villant ki.

IMG_0184.jpg

Ez egy Tesla, vagyis elektromos autó. Nagyon menő, főleg az államokban, de úgy tűnik begyűrűzött. A legutolsó hírek arról szóltak, hogy Kínában nem kívánnak töltőállomásokat építeni, aztán meg valami kínai csilliárdos azt mondta, majd ő épít a Tesla helyett. Tekintve, hogy ez a jószág egy helyben állt, nem is biztos, hogy feltöltötték. Esetleg a tulaj eltolja a Tescoig és bedugja a robogó töltőbe. Csak legyen nála elég apró.

IMG_0193.jpg

Tábla a híd előtt. Mit jelenthet?

IMG_0194.jpg

Ez is egy bika. De ez vonyít, mint a farkasok. Vagy tartja a nyakát, hogy azt vakargasd, mint a macskák. Egyébként a bárnegyed közepén, a kínai gazdaságtörténeti múzeum (?) előtt teszi mindezt.

IMG_0197.jpg

Csillagflotta Parancsnokság avagy Suzhou Cultural Arts Center. A Jinji-tó partján. Távolról ( a zöld izé a bal szélen) és közelről.

starfleet commando central.jpg

IMG_0212.jpg

Hattyúk tava, Macival.

IMG_0207.jpg

Más. Találtam valamit, amit úgy gondoltam, hogy ki kell próbálnom, hogy lássátok mi mindenre vagyok képes értetek. Vaniliás kóla. Nem viccelek. Tényleg. Ráadásul, nem is kínai. Import. Ámerikábúl. Nos, hogyan is foglaljam össze. Pont olyan, mint amilyennek képzelitek. Dr. Oetker vanilin cukor találkozása a kátránnyal. Nem haltam bele, de nem is iszom többet. Nem mondom, hogy a legrosszabb, amit valaha kóstoltam, mert azt a helyet már örökre elnyerte a Shell V-Power energiaital (csak mondom, hogy még András sem bírta meginni!), de benne van az első tízben.

IMG_0175.jpg

Italról jut eszembe. Meséltem már a kínai fehér bornak nevezett pálinkáról talán. Szörnyű. Én amúgy sem szeretem azt az alkoholt, aminek alkohol íze van, de ez különösen rossz. Egy dologra jó, iszol belőle és rájössz, hogy az életed addig a pillanatig egészen jó volt és minden gondod eltörpül amellett a tény mellett, hogy ez a valami most a szervezetedbe került. De tényleg. Csak kérdezzétek meg Lajost vagy Gábort. Szóval, a múltkor a kedves, reklamáló vevővel vacsoráztunk és szóbakerült az alkohol, persze kérdezték a véleményem a fehér borukról. Mondtam, hogy sajnos én nem fogyasztok alkoholt, de biztosan nagyon szeretném, ha nem lenne ilyen erős. Erre jöttek az Európában senki sem iszik, meg ott mit isznak típusú kérdések. A kedvencem ez volt: Európában mindenki vörös bort iszik inkább, ugye? Igen. Persze. Miért is ne. Főleg halakhoz és desszertekhez. Nem nagyon értették, mikor megpróbáltam elmagyarázni, hogy ez hogyan is van. Aztán abban maradtunk, hogy Magyarországon mindenki pálinkát, meg sört iszik. Ez egyszerűbb. Mármint, az általánosítás. Sokkal könnyebben megértik a mindenkit, mint azt, hogy van ilyen is, meg olyan is. Sőt, amolyan is. Elképzelhetetlen.

Ezt vajon mikor sütik? A csokis pultok egyszerre roskadoznak a karácsonyos, a halloweenes és a szivecskés csomagolású bonbonoktól, szóval tippre tavasszal.

IMG_0176.jpg

A múlt héten egy beszállítót is meglátogattunk. Polkorrekt leszek, rengeteg fejlődési potenciál van bennük. Ez például a női mosdó felirata. Ötletem sincs, mit jelent.

IMG_0162.JPG

Na, ezért van por kérem. Többek között. Szénerőmű.

IMG_0168.JPG

Még otthon sokat rágtuk a kérdést a havi jelentések idején, hogy itt vajon miért nincs selejt. Nos, azt már tudom, hogy a kábel selejt hova lesz. Megeszi a kis kajmán.

IMG_0159.JPG

Nicole, a logisztikai vezető két hetet Európában töltött, hogy megismerje az új vállalatirányítási rendszert, amiről jót vagy semmit. Hozott ajándékot nekem. A zacskóban a Konstantin által küldött csatlakozók vannak. A felső meg finom volt. Kérdeztem, hogy miért pont ilyet hozott, ez ízlett neki legjobban? De kiderült, hogy nem is kóstolta. Naná, hogy kapott belőle. Megköszönte. (Ja, azt ugye figyelitek, hogy hogyan bontottam ki a tallért? Nem kerestem rajta praktikus tépős bontási lehetőséget, pedig volt.Akkor vettem észre, mikor kidobtam. Őőő, izé, napokkal később, mint ahogy kaptam. Nem, nem ettem meg egyszerre az egészet. De tényleg.)

IMG_0160.JPG

Régi és új. A hidakra gondolok. Nem tudom mennyire látszik.

régi és új.jpg

A végére pedig egy kis betekintés a kínai lélekbe. Mester, sok lett a beton, mit csináljunk vele?

IMG_0157.JPG

Még mindig van betonunk, de nincs több dísznövény. Várjatok, a BinHe Roadon megsüllyedt a térkövezés, majd azt kiptótoljuk vele. Ugyanitt, a robogó sáv alatt csatornát kell építeni. Nem baj, a robogókat feltereljük a járdára a gyalogosok, meg majd vigyáznak. 

IMG_0056.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr56684837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása