Jinji Lake
2014. június 04. írta: veronel

Jinji Lake

Szomorú hírrel kell kezdenem. Lemaradtam a sárkányhajókról. Az történt ugyanis, hogy esett. Így nem volt kedvem három óránál többet mászkálni. Ebben a három órában viszont nem találtam meg a versenyt. Persze, amikor megkérdeztem, hogy hol is lesz a móka, akkor mondták, hogy a tó másik oldalán, de én naivan azt hittem, hogy elsétálok odáig. Csak esett. Azért mókás volt és sok érdekeset láttam.

A kapunál szálltam ki a metróból, vagy nevezzük inkább nadrágnak.Aztán tovább sétáltam a part mentén és találtam egy Harmónia című szobrot. Emlékművet. Valamit.

2014-06-02_10-15-56_289.jpg

A parkban mindenféle szobrok dobják fel a hangulatot.

2014-06-02_10-42-07_535.jpg

2014-06-02_10-28-45_390.jpg

2014-06-02_10-42-49_203.jpg

Azt ugyan nem tudom, hogy Sancho miért lett kis majom, de mindegy is talán.

Van itt német söröző is, bár csak nevében az, mert a sört is Suzhouban főzik és a szakács is kínai. Sőt, a sörmester is kínai. Tudom, mert Konstantin mondta. Akinek esetleg eddig nem lett volna világos, annak most elmondom, hogy Konstantin nem kínai, ő német és július végén hazamegy. Az elődöm, az ő utódjának jöttem.

2014-06-02_11-20-48_720.jpg

A parkban mindenfelé figyelmeztető táblákat találni, amiket angolnak szánt feliratokkal is elláttak.

2014-06-02_11-23-22_921.jpgMindenhol, ahol azt akarják mondani, hogy baráti, ott azt mondják, hogy barátság. A többi meg valami olyasmi, hogy "A parkolás kérjük bezárja az ablakokat és ajtókat. Az értékek gondoskodnak a megfelelőről." Pontos fordításért tessék Áronhoz fordulni...

A kedvencem viszont egyértelműen ennek a táblának a második figyelmeztetése:

2014-06-02_10-18-58_851.jpg

"Tartsd távol a biztonságot!"

Aztán itt van a magasabb étterem. Nem tudjuk, hogy minél magasabb.

2014-06-02_11-22-40_696.jpg

A szállodában a reggelinél egyébként volt az ünnepi ételből. Bambuszlevélbe csomagolt hússal töltött rizs, zongzi. Ehető, de semmi extra. Persze, ez láthatólag előregyártott.

2014-06-02_08-28-10_311.jpg

Visszafelé még egy kóbornak tűnő ebbel is találkoztam. Nyugi, nem hoztam haza.

2014-06-02_11-06-09_688.jpgLáttam egyébként madarakat is, meg hallani őket csicseregni is. Konstantin válasza erre az volt, hogy akkor jön a madárinfluenza, mert amikor megjönnek a madarak, akkor jön az is.

Egyébként az eső trópusi típusú, esik, nem esik, esik, nem esik. A helyiek beállnak valami fedett helyre és megvárják míg eláll, aztán mennek tovább, aztán megint beállnak. 

Ez meg a parkban járőröző rendőrök kis autója.

2014-06-02_10-43-45_140.jpg

Íme a hotel melletti kis tavacska, amikor a legrosszabb arcát mutatja.

2014-05-31_16-10-42_893.jpgEz meg az egyik kis csatorna, ahogy kis halak úsznak fel benne csapatostul.

2014-06-02_09-26-22_885.jpgEgyébként az eső kipucolta a levegőt, most teljesen elviselhető, a hőmérséklet is csak valahol 22-25 °C körül mozog. Persze, azért a kollégák folyamatosan azt kérdezgetik, hogy itt aztán jó meleg van, ugye? Én meg mindig elmondom, hogy ez nem meleg. Persze, augusztusban majd sírni fogok, de hol van az még?!

Kedden este egy találkozón voltunk, ahol az itteni külföldi cégek munkatársai találkoznak, beszélgetnek egy sör és egy kis étel mellett. Ez eredetileg az ideküldött európaiak találkozója volt, de most menedzsment konzulensek, meg kamarák, meg programszervezők, meg ilyesmik jöttek össze főleg. Azért kaptam pár névjegyet és az egyik kínai hölggyel beszélgettünk arról, hogy milyen is Magyarország a rendszerváltás után illetve, hogy a kínaiakat agymossák az iskolában. Egy másik társasággal meg arról beszélgettünk, hogy vajon meddig tartható a kínai növekedés ill., hogy a növekedés nagy része már most is állami beruházásokból, infrastruktúra építésből adódik. Azt is elmesélték, hogy öt éve még a legjobb befektetés az ingatlan volt, mert egy év alatt akár meg is duplázódott az értéke, de most már nem olyan biztonságos, de semmi esetre sem hoz jobb profitot, mint a bankbetét.

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr1006271594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása