Tigris-domb (Tiger Hill)
2015. január 14. írta: veronel

Tigris-domb (Tiger Hill)

Még novemberben kirándultam ide, de akkor elmaradt a beszámoló.

A Tigris-domb Suzhou leghíresebb látványossága. Mi a Tűztornyot, ők a Yunyansi Pagodát teszik mindenre. Joggal.

Annával megbeszéltünk egy viszonylag korai találkozót és mivel nem sikerült kitalálni, hogy melyik busszal lenne a legegyszerűbb odajutni a taxit választottam. A taxis a bejáratnál tett ki, ahonnan én tovább haladtam a Ticket office feliratú nyilat követve, majd üzentem Annának, hogy itt volnék. Ő küldött egy fotót, hogy a déli jegypénztárnál van. Én is egy jegypénztár előtt álltam, de arra nem volt kiírva, hogy déli. Ezt meg is mondtam és küldtem fotót. Na, itt elkövetkezett a félreértés, ugyanis ő ebből arra következtetett, hogy az északi kapuhoz érkeztem és körbejárta az egész parkot, majd meglepve vette tudomásul, hogy mégsem vagyok ott. Így aztán ő északról támadott én meg délről és a pagodánál találkoztunk. Nem volt őszinte a mosolya. Egyébként a megfejtés az, hogy a taxis eggyel feljebb tett ki, mint ahol Anna várt, így én közvetlenül a bejáratnál vártam, ő meg a külső pénztárnál.

Ennek köszönhetően nem mélyedtünk el eléggé a látnivalókban. Azért így us van néhány megosztásra váró fotó, de tavasszal biztosan visszamegyek, ha lehet akkor olyannal, aki elmeséli a legendákat is. Nyilván a látkép is szebb lesz.

Íme a domb térképe az összes látnivalóval. Az adott látnivaló térképe egyébként a jegyek hátulján is mindig megtalálható. (Ott kizárólag kínai felirattal.)

1.jpg

 

Az egyik kapu a sok közül. Előtte és utána is van jegypénztár.

3.jpg

 

Jegypénztár. A kijelzőn fontos információk szaladnak, például a park befogadóképessége és az aktuálisan benntartózkodók száma. Alig lézengett 2000 ember, amikor mi voltunk.

2.jpg

A Kardok-tava. A legenda szerint 3000 kardot temettek alá, de sosem tárták fel, mivel az veszélyeztetné a pagoda alapját. Meg egyébként is, minek mindent kiásni.

4.jpg

A pagoda rövid leírása nem kevés nyelven. A magyar még hiányzik.

5.jpg

És a pagoda. Hét emelet magas és megdőlt, de könnyen elkapták. Már nem dől tovább.

6.jpg

 

Ez egy szobor. Nem emlékszem, hogy pontosan hol van. Azt meg eleve sem tudtam kit ábrázol. Minden bizonnyal egy istent. Egy kiselefánton. Egy fehér kiselefánton.

7.jpg

Van itt színpad is, hogy lehessen előadásokat tartani. Meg beszédeket. Itt éppen azt próbálgatják a látogatók, hogy a deszkák tényleg a világot jelentik-e.

8.jpg

Vízesés, mert azokat mindenütt szeretem.

9.jpg

Nem nagyon tudok nevet adni ezeknek. Kicsinyített hegyi táj. Darab kő, rá bonsai-ok ültetve és épület makettekkel élethűbbé varázsolva. Nekem tetszett.

10.jpg

11.jpg

 

A kijáratnál még egy forgatást is sikerült elcsípnünk. 

12.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://veronel.blog.hu/api/trackback/id/tr87072595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása